Ed Sheeran - Photograph ( Extended Mix ) - B.S

寫轉瞬為風時,基本上是聽著這首歌不斷重複播放來寫堯朦段落。兩人都像風一般自由來去,彷彿抓不住彼此,但風最後還是會回歸到它該待的地方。



And when it gets hard
當愛情陷入困境
You know it can get hard sometimes
你也明白 愛情有時也有低潮
It is the only thing that makes us feel alive
但愛才能使我們體悟生命


I swear it will get easier
我保證 我們的關係將會漸入佳境
Remember that with every piece of you
我會記得所有與你有關的記憶
And it's the only thing we take with us when we die
記得那些旁人無法搶奪的快樂


So you can keep me inside the pocket of your ripped jeans
你可以把我放進你心中的口袋
Holdin' me closer
你可以緊緊抓住我的心
Til our eyes meet
即使我不在你的身邊
You won't ever be alone
你也不會感到寂寞
And if you hurt me
如果哪天你的話語傷到了我
Well that's ok baby only words bleed
沒有關係的 我不會放在心上
Inside these pages you just hold me
回憶裡只有你緊抱著我
And I won't ever let you go
而我也永遠不會放手
Wait for me to come home
再等一等 我已離家不遠了


歌詞轉載 - http://valeriefunyu.pixnet.net/blog/post/161475561-ed-sheeran---photograph-%E4%B8%AD%E6%96%87%E6%AD%8C%E8%A9%9E

评论(3)

热度(1)